tisdag 11 januari 2011

Ändrade planer blev shopping på Birsta!

Det har blivit ändrade planer för den här veckan! Det var meningen att jag och mamma skulle åka upp till Umeå sjukhus imorgon (onsdag) men så blir det inte nu. Min läkare ringde igår och sa att jag kunde skjuta upp det två veckor om jag ville. Det var ju inte var så länge sedan jag var där och proverna verkade rätt stabila ändå.

Provsvaren från Linköping hade också kommit, vilket visade på att jag har en hetrcygot (eller vad det hette) genuppsättning, vilket innebär att min kropp bara delvis bryter ner den medicin som jag åt förut. Och i höga doser av den medicinen blir alltså de vita blodkropparna låga. Värdet på mina vita blodkroppar har varit låga länge och de har även varit så före legionellan. Så där kan man konstatera en läkemedelsbiverkan.

När jag hade legionellan slutade jag äta den medicinen för den medicinen är inte bra att äta när man har en infektion i kroppen. Men då blev värden på de vita blodkropparna helt plötsligt normala. När jag sen började äta medicinen igen blev värdena så där oroväckande låga. Nu äter jag inte den medicinen utan en annan medicin som förhoppningsvis min kropp ska svara bättre på. Men det tar ca tio veckor innan den fulla effekten, så det var också en anledning till att de ville skjuta på sjukhusbesöket. Sen ska det också bli ett riktigt snöoväder imorgon så då är det inte kul att vara efter vägen upp till Umeå!

----------------

Idag var det en sån dag då jag hade lust att hitta på något och inte bara vara hemma! Nu när jag inte skulle förbereda mig med att packa för resan till Umeå imorgon, så ville jag hitta på något annat. Jag beställde färdtjänst ut till Birsta till mig och mamma! Vet inte hur mina värden ser ut nu men jag ville jättegärna göra något! Taxin kom och hämtade oss nästan precis på minuten så det var bra. Var inte ute efter något speciellt men var lite nyfiken på MQ rean. Hittade dock inget där men shoppade en hel del annat faktiskt: en lila klänning på Esprit, en köksklocka, en liten brun handväska och en kökshandduk på Åhlen’s, två vanliga bomullslinnen i vitt och svart på Indiska, te på Kahl’s, blåbärskroppssmör på the Body Shop och hantlar på 3x2 kg. Så nu kan jag också komma igång med träningen hemma!

Vi åt lunch på Charm, pastasallad med kyckling, räkor, fetaost, soltorkade tomater mm och sen fikade vi där också. Både mycket gott och väldigt välbehövligt efter några timmar i alla affärer! Efter fem timmars shopping var dock båda jag och mamma nöjda och kunde åka hem igen med taxin som hämtade oss utanför! Det blev en riktig trevlig mamma och dotterdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar