fredag 14 januari 2011

Halka, Uppskattning & Uteblivna prover...

Vaknade i morse av en röst i telefonen sa att hon brutit foten av att hon halkat ute. Det kan gå fort. Så gå försiktigt när du tar dig fram. Och varför ska broddar vara pensionärstämplade? När det också är dem i min ålder som är vältränade och har bra vinterskor som råkar ut för svåra frakturer p.g.a. den här halkan.

Kallt väder men sol från en klarblå himmel har det varit idag. Det gäller att ta vara på soliga dagar för de verkar inte vara många den här vintern. Så därför blev det en promenad idag också! Måste säga att det är faktiskt lite halvfarligt ute nu med halkan. För nu har plogbilarna gjort vägarna hala. Ingen sandning är de heller. Men har inga broddar, men efter det här telefonsamtalet i morse börjar man undra om det ändå inte är bäst att gardera sig med sånna om man ska vara ute och gå...

-------------------

Ikväll ska vi ge grannarna en flaska vin och en flaska päronkonjak för att herrn där i huset har varit så snäll och hjälpt oss att skotta både infarten flera gånger och nu sist garagetaket! Otroligt att det finns så snälla grannar. För det är inte alla som är så hjälpsamma. Så lite uppskattning vill man ge till dem som är så snälla och bryr sig om andra utan att räkna med något tillbaka!

--------------------

Har inte tagit några prover den här veckan, skulle väl kanske ha gjort det egentligen. Men jag tyckte det var skönt att få en ”frivecka” nu när det inte blev att jag skulle åka upp till Umeå. Har dessutom fått alla möjliga olika remisser och kallelser inför Umeåbesöket. Så jag visste heller inte riktigt vilken remiss för prover jag skulle ta nu. Men då ringde de förut från Umeå sjukhus såklart, och frågade om jag hade tagit några prover den här veckan. De hade inte fått in några prover och därför undrade de om det blivit någon miss. Jag berättade som det var och sa att nya prover får ni till veckan!

P.S Jag tänker på dig vännen som ligger på sjukhuset nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar