lördag 15 januari 2011

Kylig innedag!

Mitt på dagen visade termometern 18 grader så det kändes inte lockade att ge sig ut på en promenad, när man t.o.m. går och fryser inne. Så der det har varit en innedag med tjocksockor, kofta och varmt te. Förut tittade jag ut genom fönstret och såg att vår snälla granne var i full färd med att skotta av vårt förrådstak också! Tack för att det finns så underbara medmänniskor!

-----------------

Igår gjorde vi världens lättaste pizza på mjukt tacobröd. På hade vi vanlig tomatketchup, skinka, tomat, svarta oliver, ost och salladskrydda. Även idag fick tacobröden stå på menyn! Men den här gången fyllde vi dem med kokt kycklingfilé och sås som gjordes på hönsbuljong, lite salt, peppar och paprikapulver. Rullade ihop dem med skarven neråt och la dem på en plåt med bakplåtspapper. Rev lite ost över och in i ugnen. Båda rätterna behövde bara ca 10 min i ugnen på 175 grader. Gott och mycket enkelt!

---------------

Kände jag mig riktigt duktig igår! Jag körde nämligen med hantlarna medan jag tittade på Let’s Dance! Bra att ibland kunna göra någon nytta samtidigt som man bara sitter framför tv:en.


Ikväll blir det te, plommonpaj och kanske en film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar