söndag 16 januari 2011

Gör si och gör så...

Gör si gör så. Sorry det är jag som bestämmer nu! Det är mitt hem och min borg. Det är bara att acceptera den nya situationen, att lillasyster blir också stor en dag och fattar sina egna beslut. Vet att det är av omtänksamhet och kanske en del kontrollbehov som är svårt att släppa. Kanske är jag också extra angelägen att just få bestämma nu och tänker kanske på det extra mycket. En längre tid har det ju känts som att jag inte fått bestämma något själv.

Ibland har det t.o.m. känts som att en högre makt i.st. har valt hur jag ska leva mitt liv. Så jag vill inte att någon annan ska styra och ställa över mig som att jag inte alls skulle kunna ta några vettiga beslut själv och inte förstå något, när jag vet att jag klarar det. För just den egna insikten och vetskapen om att jag klarar det själv gör mig stark och motiverad. Lägenheten är mitt egna projekt som jag själv har valt och vill därför ha det på mitt sätt och efter mitt huvud...



Just denna frihetskänsla som en egen lägenhet innebär, är fantastisk och väldigt efterlängtad. Så låt mig nu drömma lite och ta mina egna beslut om färgval mm, det behöver jag...

Och man behöver inte vara på dåligt humör bara för att man säger ifrån att man inte vill ha alla andras åsikter om hur hela lägenheten ska se ut. Som sagt, det är jag som bestämmer för det är jag som ska bo där! Sen tycker jag att det är kul att höra andras idéer och ta del av kloka erfarenheter också, men så länge det ligger på en viss nivå då...

------------------

Har rensat ihop tidningar, plastförpackningar och annat som ska till återvinningsstationen imorgon. Sånt här fylls fort på och tar också mycket plats. Därför är det skönt att få bort det när man får tillgång till bil som jag får imorgon när jag ska ta prover på vårdcentralen. Ska nog gå in en sväng på Röda Korset också och lämna in lite grejer.

Vet inte hur det blir sen när man flyttar. Som sagt det tar en del plats och man måste nästan ha en bil för att kunna slänga iväg saker till återvinningen, om det inte finns en sån station på närmare håll vill säga. Men visst vill man fortsätta källsortera även då! Det känns ganska invant vid det här laget. Det löser sig säkert…

------------------

Tänkte dricka slut på den sista glöggen ikväll. Haha, så att jag även kan slänga den flaskan imorgon! Kanske inte bara därför men ändå, det ger också en anledning att mysa till det lite. Samtidigt är det bra att den inte blir kvar allt för länge efter jul. Så hur sammanfattar jag det här då? Många flugor i en smäll kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar