måndag 17 januari 2011

Stamkund & Vårtecken!

Jag behövde inte vänta många minuter i väntrummet på vårdcentralen förrän jag fick komma in och ta proverna. Han som jobbade där kände igen mig och gick därför fram och frågade mig om jag väntat länge. När jag svarade att det hade jag inte sa han att han ändå kunde ta mig nu, trots att han inte jobbade på labbet idag. Han tyckte inte att jag skulle behöva vänta. Vilken service, haha men så är jag stamkund där också!

Vad har du för mer planer idag då frågade han. Apoteket svarade jag med det samma. För det är ungefär så som mina dagar oftast ser ut, i.a.f. en sån här dag när jag ska ta prover. Imorgon får jag nog reda på en del av resultaten på proverna.

-------------------

Tjohoo, nu har jag också lyckats få frikort på medicin! Eller, vad ska man säga? Bra men samtidigt kanske tragiskt på samma gång. Bra därför att inte behöva betala mer för medicinen på några månader. Tragiskt att man ska behöva komma upp i den summan på medicin under ett år. Hade varit mer uppmuntrande om man visste att pengarna gick till något roligt. Samtidigt är det bra att medicin finns!

---------------------

På väg från vårdcentralen hörde jag en vårfågel som sjung i en gran. Ett vårtecknen kan man säga! Även att det har regnat underkylt regn (gjorde det igår också) är tecken på att det är milt väder och därför har det faktiskt känts lite vårlikt ute. I fågelholken som pappa fick av mig i julklapp är det en talgoxe som flygt in för att ta skydd från lördagens kalla väder! Vi får se om denna visit leder till bobygge i den sen.

----------------------

På återvinningsstationen var alla container riktigt överfyllda. Vi fick därför trycka ner våra sopor för att de skulle gå i. Glöggflaskan från igår kväll var dock inte med till återvinningen. Den var alldeles för fin för att slänga fick jag höra av min mamma och sen fick jag också själv se att det stämde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar