fredag 28 januari 2011

En fest som jag trodde jag blev bjuden till...

Får ett sms att jag måste betala 200 kr för nyårsfesten jag trodde att jag blev bjuden till. Och något opersonligt ska pengarna sättas in på ett angivet bankkonto. Blev väldigt förvånad och faktiskt irriterad över det. Vadå, kan man kräva gästerna på pengar nästan en månad efter? Dessutom är det inte ens de personligen som har hört av sig om att jag ska betala. Inte hörde jag heller om någon betalning under hela kvällen/natten där. Kanske insåg de helt enkelt nu i efterhand att kalaset blev för dyrt, eller var det redan bestämt i förväg att alla skulle betala men utan min vetskap då? Jag hoppas att jag kan få någon rätsida på det här snart. För det verkar lite konstigt att man ”bjuder” och sen inser vad allt kostade.

Jag som inte hade några direkta planer för den kvällen blev ju jätte glad när de ville att jag skulle följa med dit. Jag fick också chans att bryta isoleringen här hemma och komma bort lite. Jag frågade särskilt när jag fick inbjudan om jag skulle ta med något eller så och till svar fick jag att det behövde jag inte. För det är så klart att det kändes dumt för mig att komma tomhänt dit. Men hann tyvärr inte fixa något på så kort varsel...

Jag tycker att man ska få veta i förväg om det kostar. Och då kan man själv avgöra om man är beredd att betala för det. Dålig att inte jag fick den informationen tycker jag.

Visst det var jättegod mat, men det inte många mer än de som jag åkte med till festen som jag kände där. 200 kr är inte supermycket för den som tycker att de vill äta gott och umgås med vänner, om man vet om det i förväg då vill säga. Men jag kan inte komma ifrån att det känns surt att bli kontaktad så här långt i efterhand och bli krävd på pengar. Att man kanske är skyldig någon...

Några pengar insatta från mig på deras bankkonto kommer det inte. Det ska ske personligen tycker jag. Jag har då aldrig varit med om något liknande förut och då har jag haft en hel del middagar och fester tillsammans med andra, där vi ibland också delat på kostnaderna. Men då är alla såklart väl medvetna om det innan...

Men som sagt, i nuläget vet jag vet inte varför jag fått den här informationen om betalningen så här långt i efterhand. Så än så länge vet jag inte säkert vad som blev fel eller vart informationen brustit...



-----------------
Knaprar jag penicillin (Heracillin) tre gånger om dagen och lägger om min tå två gånger om dagen. Jag hoppas på att den ska bli bra nu!

Förut var pappa här och fikade!





Någon som kan spå i kaffesump? Denna "fina dam" påträffades nämligen i min kaffekopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar