lördag 29 januari 2011

Pris i Småkaks-SM 2010!

Tjohoo jag har vunnit pris i småkaks-SM 2010. Vet inte vilken plats jag kom på men pris fick jag! Kakboken, Fika för vänner är nu min! Tyckte det lät som en rolig tävling att delta i så jag ville vara med. Får se nu om de publicerar något här framöver i tidningen Land som hade tävlingen. Kan vara kul att se vad de som kom på de första platserna hade för bidrag. Första pris var i.a.f. en lyxig spis, haha det hade inte varit helt fel. Men och andra sidan hade den utan ombyggnad, varit alldeles för stor för mitt kök.

Det var inte förrän idag som jag fick reda på att jag fått pris. Vår post från i tisdags och onsdags var nämligen kvar hos syrran som hade hämtat den sen vi var i Umeå. Där bland dagstidningar och andra kuvert så fanns min vinst väl packeterat i ett vadderat kuvert!

Så nu kan jag också avslöja lite mer detaljer om mitt bidrag!

Mitt bidrag till Småkaks-SM 2010 är mitt egna recept Blomglöd! En klar favorit på mitt kakfat. Den smakar fantastiskt kryddigt gott. Samtidigt är den estetiskt tillalande, då den drar blickarna till sig. En kaka med karaktär helt enkelt!

---------------

Nu blir det att se finalen på fångarna på fortet, äta glass med bananer och hemlagad kolasås. Haha, just bananer har jag fått rekommenderat av min läkare att äta för jag hade lite lågt kalium tyckte hon. Och bananer precis som tomater och apelsiner ska visst innehålla kalium...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar