onsdag 8 december 2010

Vinterlandskap & Normla värden!

Det är så otroligt vackert nu med all snö som lagt sig som ett vitt och gnistrande täcke över marken. Alla trädens grenar i skogen är också täckt av snö och det får precis hela landskapet att bli alldeles vitt. Det är bara berget som bryter av med sin gråsvarta, mäktiga och höga gestalt. Nu fattas bara att en liten röd tomte ska komma och plumsa i snön för att detta juliga vinterlandskap ska bli fulländat. Än så länge syns han inte till men kanske får jag se honom någon dag! Det är nu som vintern är som vackrast…

-------------------

Mina värden är normala, de vita blodkropparna låg på 4,4 (ca 5 är normalt, som lägst låg de på 1,1). Sen var det också ett annat värde neutrofiler (tror jag det var) som också har med immunförsvaret att göra som tydligen också har varit lågt men som nu var bra.

Det innebär att ultraljudet på hjärtat blir av imorgon. Jag blev riktigt glad när läkaren berättade om proverna och att det nu inte fanns något hinder för undersökningen imorgon. Jag lät kanske nästan för glad med tanke på att det kanske finns roligare saker att göra en ett ultraljud på ett hjärta. Men jag kan inte förneka att jag faktiskt blev både glad och lättad över att äntligen få det här gjort. Även Birsta är inplanerat imorgon. Måste tänka igenom vad jag ska handla och skriva en shoppinglista för det kommer förhoppningsvis att bli en del inköp av diverse julklappar.

--------------

En uppfriskande promenad ute har det blivet idag. Till lunch åts en jättegod soppa med morötter, rödlök, grönsaksbuljong, ris och kyckling, vilket var rester från gårdagens middag. Jag gillar matiga soppor som värmer. Och sen är det alltid kul att kunna koka soppa på en spik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar