torsdag 9 december 2010

Hjärta & Klappar!

Dagen börjades med grötfrukost till julkalendern. Sen bar det iväg till sjukhuset där jag fick göra ultraljud på hjärtat. Där var det bara att klä av sig helt på överkroppen framför en okänd man som jag kunde räkna ut att vara ca 28 år. Så där låg jag på en brits medan han drog med ultraljudsstaven över mitt hjärta och tog 40 olika bilder. Och jag fick se och höra mitt hjärta för första gången. Det såg nästan lite roligt ut, för det såg precis ut som någon som slog på en trumma i rytm med hela sin kropp när hjärtklaffarna slog. Så jag kunde nästan inte hålla mig för skratt där ett tag.

Han därimot var alldeles tyst den första kvarten, vilket kändes lite konstigt när man befinner sig i en sådan annorlunda situation som denna. Men sen började han prata och då kunde han inte sluta att prata. På ett sätt kändes det bättre att han sa något för det blev lite mer avspänt då. Det var just därför att vi började prata som jag också kunde räkna ut att han vara ca 28 år.

När han fått sina bilder som han ville ha sprang han iväg till en läkare som skulle titta på dem. Efter en stund kom han tillbaka med beskedet att allt var som det skulle med mitt hjärta. Det kändes skönt att det var så. Annars har man gått och tänkt lite extra på hur hjärtat slår och att man kanske känner att det hugger till ibland och blivit lite fundersam över det. Men som sagt allt var som tur var helt normalt.

--------------------

Efter undersökningen blev det Birsta där det inhandlades julklappar, te och lite annat smått och gott som smörknivar, värmeljus, servetter mm. Kan säga att jag är i stort sätt klar nu med alla julklappar. Tror aldrig att jag varit ute i sån god tid förut. Och det känns bra att man i.a.f. i år slipper trängas och stå i långa köer de sista dagarna före jul tillsamman med desperata människor som också ska handla sina julklappar i sista sekunden precis som jag.

Julbord på IKEA blev det också, tack pappa. Julbordet var verkligen riktigt bra och prisvärt. Så det kan jag rekommendera Och jag drack min första julmust för i år. Det har verkligen varit en heldag idag. En bra dag med shopping och god mat!

Imorgon kan jag bara gissa att det kommer bli en del julklappsinslagning, haha och det tycker jag är kul! Nu ska jag gå och lägga mig och ladda om batterierna!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar