torsdag 23 december 2010

Kvällen innan julafton!

Först vill jag göra ett litet inlägg om solen för att få ordning på det hela. Årets korstaste dag var nog i tisdags. Årets mörkaste natt infallde mellan tisdag och onsdag och kl: 00:38 igår på onsdagsmorgonen vände det. Då stod solen som lägst på himlen, norr om polocirkeln gick den aldrig upp. Så i går morse (onsdag alltså) blev det austronomisk midvinter! Vintersolståndet är här och nu blir det bara ljusare!

Jag vill också passa på att säga stort Grattis Eleni och Patrik till er lilla tjej som föddes igår och därmed kom med ljuset!

Tänk att det är kvällen innan julafton! Idag har jag och mamma rullat köttbullar till julbordet hos syrran och hennes familj. Det är där vi kommer att fira julafton. Jag kommer också åka till pappa och fira en stund med min kusin Gustaf och farbror och faster. Men det blir på förmiddagen, efter att jag och mamma ätit julgröt och skinksmörgås som jag åker dit. Nu har jag packat ner alla julklapparna i påsar så det är klart tills imorgon!

-----------------

Emelies mamma Helena var förbi förut idag med julklappar till både mig och mamma. Jag har inte öppnat min än. Den ska jag öppna sen tror jag till risgrynsgröten som vi ska äta ikväll. Det kommer bli en sen men mysig kväll!



GOD JUL!

P.S. Jag har lyckats läst ut boken Bat Seba. Så nu kan jag lämna tillbaka alla de tio böckerna som jag lånade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar