lördag 25 december 2010

Juldagen!

Idag är det juldagen, en dag att bara ha det lugnt och skönt. Sova ut länge på morgonen (om man inte ska på julottan, eller blir störd) och kika på alla julklapparna från igår. Jag kunde dock inte sova en blund inatt. Nageltrång (vad jag tror) i höger stortå förstörde nämligen nattsömnen. Den dunkade, sved och killades om vartannat.


Vid sex-tiden i morse började också grannarna att stöka på. Hördes som det var rally på golvet inne hos dem. Rally har det troligen också körts igår, men då ute och av något mer allvarliga slag. Vilket är idiotiskt när det är risk för andras liv också. Alkohol och bilkörning går absolut inte ihop…När klockan närmade sig sju klev jag tillslut upp. Något trött satt jag och mamma sen i köket med tända ljus och åt skinksmörgås och gröt.

--------------------

Igår åkte jag då först ut till pappa och firade julafton där på dagen. Med farbror, faster och kusin fikade vi, öppnade julklappar och såg Kalle Anka. Min faster hade gjort en tårta och vi hade det riktigt mysigt tillsammans.


Nu kan jag avslöja den egentillverkade julklappen till pappa!

När jag åkte därifrån fick jag åka hem med en Skedlotomte. Jo, det var en riktig tomte jag lovar. Samma tomte kom också till oss när vi var hos syrran. Han hade många att gå till så därför var han ute i god tid den här julaftonen! Redan när vi skulle äta knackade det på dörren!

En av Skedlotomtarna!

Jag fick jättefina julklappar, bl.a. presentkort på butik i Annelie, pengar, en gräddkanna, en porslinsskål med rosor på, ett uppläggningsfat, ett väggord, en lampa, en fin temugg, te, ett hjärta med en ängel, yllestrumpor, trosor, halsband mm. Tack så jättemycket!


Min kusin Gustafs fina läderhalsband som han gjort till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar