söndag 26 december 2010

Lugna & vita mellandagar!

Ett fotbad och lite papper instoppat under nageln (för att minska trycket) gjorde susen. Inatt kunde jag sova rätt bra. Snöoväder kan man sammanfatta dagens väder. Ser inte ut från balkongen p.g.a. all snö som lagt sig där. En vit tjock vägg är det ända man ser.

Framsidan är också täckt med snö, säkert 3 dm. Att det även ska blåsa gör att det viner igen med det samma så fort man har skottat. Men jag hoppas på att det ska komma en plog snart så gatan inte blir helt igensnöad. Tänk att även den här vintern som förra, skulle bli så kall och snörik. Det är synd att det ska vara så kallt hela tiden, för då kan man inte utnyttja de snörika vintrarna till skidåkning och andra vinteraktiviteter. Får hoppas på att det blir en tidig och härlig vår. För jag har inte lust att flytta i värsta snöstormen…

-------------------

Det hade varit roligt att kunna ge sig ut på någon mellandagsrea men i ett sådant här väder gör man det nog bäst att stanna inne om man kan. Sen vet jag ju inte hur mina värden är heller. Lugna och vita mellandagar har det blivit för mig i år. Men det har gått ganska bra det med. Hellre det än att stressa iväg när det är trafiksvårigheter med snö i mängder, samtidigt som det är så kallt ute. Man kanske inte ens kan ta sig hem om man skulle ge sig ut...

Jag hade tänkt dricka lite te sen ikväll, tända ljus och bara ha det skönt i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar