måndag 27 december 2010

Jämför priser & vinbärsrutor!

Sitter och tittar i reklamen för att jämföra priser på spisar, vattenkokare, dammsugare mm. En spis blir kanske svårt att köpa redan nu för det är ingen liten sak precis. Då måste jag i så fall ställa av den här hemma innan jag kan installera den i lägenheten. Så det skulle vara mer praktiskt att få den både hemkörd och installerad direkt i lägenheten. Spis får jag alltså vänta med ett tag.

--------------------

Idag bakade jag äntligen vinbärsrutor. Fick receptet för länge sen på ett kalas som jag var på. Men det har inte blivit av att jag provat att göra dem. Men så idag tittade jag på receptet och tänkte, nä nu ska jag prova att göra dem själv. De blev lika goda som jag kommer ihåg att de var, så det var bra!

----------------------

Imorgon ska jag ta prover på vårdcentralen, inhandla lite medicin på apoteket och sen åka ut till Skedlo. Min kusin som är hemma från Uppsala ska nämligen hjälpa mig att uppdatera min dator, vilket är på tiden att jag gör. Jag är superglad över att han vill hjälpa mig med det! Kommer därför att spendera hela dagen och kvällen där. För det kan ta tid. Har en del kära bilder och massa annat som jag först måste försöka spara någon annanstans.

Tittade precis på bilder mm från gymnasietiden. Det är inte utan en liten tår som jag minns tillbaka med glädje på de kämpiga men roliga åren vi hade tillsammans. Vi hade verkligen världens härligaste klass NVN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar