torsdag 30 december 2010

Datorn är hemma & Tv-bänk!

Jag fick lämna kvar min dator över natten för det tog sin lilla tid att uppdatera den och ladda hem massa program. Men nu är det mesta gjort. Är så otroligt tacksam för den hjälpen! Till middag avnjöts hemgravad lax och potatis!

--------------------

Igår kväll kom de förbi med datorn. Sen var min farbror och min kusin så snälla och skjutsade mig till Emelie. Jag har fått hennes gamla tv-bänk och vi hämtade den hos henne igår. Den var visst lite större än vad jag mindes den, men som tur var så gick den precis in i bilen när de hade fällt ner baksätet. Så länge jag har tv:en som jag har nu, så behöver jag inte nu fundera på någon tv-bänk (tack så mycket). Kanske ska måla den vit. För nu är den mörkbrun.

Efter att vi hämtat tv-bänken åkte jag till Petra som är hemma från Umeå. Vi drack te, tittade lite på Bonde söker Fru och pratade. Trevligt att få träffas en stund!

-------------------

På årets näst sista dag ska jag och mamma spela bingolotto och äta varma mackor! Bakade eget matbröd igår. För min del kommer det att bli en lugn nyårsafton också. Några kompisar jobbar så jag blir nog hemma som det ser ut nu. Men däremot nyårsdagen har vi goda planer. Haha, det blir kanske att fira på årets första dag i.st. för sista.

-------------------

Läkaren som skulle höra av sig till mig igår, hörde aldrig av sig. Nu i förmiddags ringde hon och hade positiva besked. Mina värden har blivit bättre!

Om det inte är alltför kallt ute kanske man skulle ta sig en promenad idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar