onsdag 22 december 2010

Ljusare tider, strömming & känna sig stolt!

Nu ska det gå mot ljusare tider, nu vänder det, hoppas att det stämmer också! Imorse blev vi väckt kl:10:00 av att syrran ringde och då kändes det inte precis som det var ljusare än vanligt. Men att mörkret nu ska bytas ut mot ljuset känns bra!

Både jag och mamma sov när hon ringde. För det blev rätt sent för oss igår innan vi la oss. Vi var nämligen uppe och stekte upp 1kg färsk strömming som vi köpte igår. Stekt strömming med lingonsylt på hårdbrödmacka det är inte helt fel!

Idag blev det stekt strömming med egengjord potatismos till middag, även det är ju supergott!

---------------------

Nu är alla julklappar inslagna. Och jag har bakat lingongrottor till fikat på julafton. Mandelmusslor är redan bakade. På tv:en häromkvällen fyllde de faktiskt just mandelmusslor med grädde och bär. De uppmanade dock alla tittarna att köpa mandelmusslorna färdiga, för att de tyckte att det var så mycket jobb att baka dem själv. Haha, jag kanske ska känna mig lite extra stolt över dem då. Funderar dock på någon kaksort till innan jag känner mig helt nöjd med allt. Min uppgift/del till julaftonen är nämligen kakorna till fikat, och då måste de vara hemgjorda såklart!

--------------------------

De vita blodkropparna vill inte stiga. Nu har de sjunkit igen och ligger på 2,4 (5 är normalt). Hmm, konstigt att de inte kan hålla sig stabilt...
Jag ska ta nya prover på tisdag och då ska jag även ta fler prover än de ”vanliga” kontrollproverna för att åter igen kolla upp liter mer. Nu får jag fortsätta att vara försiktig med att träffa folk som är förkylda och inga fler affärer för min del. Har som tur är ändå hunnit träffat några här redan innan jul som Emelie och Sixten, min brorsa med hans familj, farbror och faster, syrran och hennes familj. m.fl. Så nu är det bara julafton som återstår och då blir det såklart en hel del folk igen. Men förhoppningsvis är ingen sjuk och kanske mina vita blodkroppar är något bättre då!

Imorgon blir det köttbullsdag. Då ska jag och mamma göra köttbullar till julbordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar