söndag 5 december 2010

Andra advent!

Morgonen började med att jag såg julkalendern Hotell Gyllene Knorren i sängen. Tycker faktiskt att den är rätt bra hittills i år. Brukar kolla på några av de första avsnitten för att se vad det är för någon, lite som tradition kan man säga. Men de tidigare åren har den inte alls varit något som jag tycker är kul att följa. Visst det var väl alltid roligare att se den när man var yngre för den är ju eller ska i.a.f. vara riktat till barn. Vilket jag tycker de många gånger helt har misslyckats med de senaste åren. Hoppas nu att barnen i år kan få en lagom kul och spännande kalender att följa fram till jul. Än så länge verkar det vara lovande, om man ska gå efter vad jag tycker.

------------------

Andra advent idag och vad skulle inte passa bättre än att baka lussebullar! Gjorde även vanliga bullar som jag fyllde med mandelmassa, smör och socker. Kan säga att jag föredrar dem mest även om lussebullar också är gott. Men vanliga lussebullar tycker jag kan ha en förmåga att bli lite smaklösa och torra, trots mycket saffran och kesella i. Man ska helt enkelt äta lussebullarna direkt nygräddade från plåten för att då smakar de som bäst! Och äta dem direkt så gjorde jag idag!

Julgardinerna i köket och vardagsrummet är uppsatta. Gardinerna i mitt rum är på gång. Ska nog sätta mig vid symaskinen och fålla dem sen.

Trevlig advent på er!

Jag i min fina bakoutfit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar