torsdag 28 oktober 2010

Viktigt med ljuset & Blomglöd!

Tog då nya blodprover idag på vårdcentralen. Innan jag åkte iväg ringde de från Umeås sjukhus och frågade hur jag mådde. Sånt blir man förvånad över men riktigt glad för i dessa tider, då man allt mer råkar falla mellan två stolar om man inte själv står på sig. Ska ringa imorgon och höra hur proverna var.

Vädret var skönt och behagligt med strålande sol, så när jag kom hem satt jag mig på balkongen och läste. Det är viktigt att ta vara på all sol som går nu innan mörkret kommer på allvar.

Syrran kom förbi förut ikväll och hade köpt en fin lampa till mamma. Nu lyser den så fint i vardagsrumsfönstret. Man ska ha många olika ljuskällor i ett rum för att få det mysigt. Och många ljuskällor är extra viktigt nu när mörkret gör sig påmind.

Här kommer den utlovade bilden på mina kakor: Blomglöd, som jag tävlar med i Småkaks-SM 2010.

Nu ska jag äta en sharon (hur det nu stavas).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar