fredag 29 oktober 2010

Får bete mig som sjuk...

Jag får bete mig som sjuk, fast att jag känner mig förhållandevis bra. Har haft kontakt med Umeås sjukhus tre gånger idag. Det hade inte hänt så mycket med de vita blodkropparna och jag måste därför fortsätta att isolera mig. De vita blodkropparna är immunförsvarets motståndskraft, och med ett lågt värde av dem är man extra infektionskänslig.

De skrämde upp mig lite när de sa att om jag känner det minsta ont i halsen eller nåt annat, måste jag kontakta sjukvården med det samma, bli inlagd och få behandling i form av antibiotika. Nu hoppas jag för kung och fosterland, att varje gång jag sväljer eller tar ett andetag att det ska kännas bra och helt normalt.

När jag frågade om jag kunde ta proverna på onsdag till veckan i samband med att jag ska göra ultraljudet på hjärtat, avrådde hon mig direkt att i huvudtaget besöka ett sjukhus p.g.a. av alla bakterier som är i omlopp där. Om du skulle ligga inne på sjukhuset nu skulle du hållas isolerad sa läkaren som jag pratade med. Usch, men tur att man inte är så väldans lättskrämd i.a.f...

Så nu måste jag kanske avboka undersökningen på onsdag. Typiskt, hade varit skönt att få den ut världen. Nya prover skulle därför tas redan på måndag för att se om de vita blodkropparna stigit och att jag då kanske skulle kunna göra undersökningen av hjärtat som planerat. Jag skulle också undvika att sitta i något väntrum tillsammans med andra patienter som kanske hostade och nös. Helst skulle jag få vänta i ett enskilt rum tyckte de. Hur det nu ska gå med ett enskilt rum?

Jag får börja med att isolera mig hela haloweenhelgen så får vi se sen hur det blir till veckan. Får helt enkelt äta och fika gott och mysa i soffan med film, te och tända lite ljus. Och tur att jag har massor av böcker hemma. Så länge jag mår bra så är det inte allt för synd om mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar