lördag 30 oktober 2010

En skrämmande Halloweenhelg tar en ny vändning!

"Inga bekymmer man är lyckliga var dag! Det är en härlig tid i lust och frid Hakuna Matata, man är lycklig var dag..!" Med den låten kan man inget annat än att glömma alla bekymmer för ett tag...

Först såg allt ut som att bara bli en skrämmande Halloweenhelg med isolering och rädsla för att smittas av ovälkomnande bakterier. Sen får jag ett mail där det står att en viss person har en lägenhet som han tänker sälja och frågar om jag är intresserad. Just den lägenheten har jag haft i mina flytttankar sedan jag besökte den första gången för några år sedan, haha vilket han också har vetat. Så jag kan säga att jag väntat på det här efterlängtade mailet i flera år...
Kontakter är ovärdeliga.

Det är en etta med kök och alldeles lagom för mig. I mina tankar har jag redan möblerat och tapitserat den flera gånger om. Tänk om den skulle bli min, ska jag våga hoppas? Vågar nästan inte ens tänka så. Har lärt mig vid det här laget att absolut inte ta ut något i förskott. Men det hindrar mig inte nu från att börja drömma och ännu en gång möblera och tapitsera tills jag får det precis som jag vill ha det...

Satsa på en tvåa i.st. hör jag en röst som säger, men en tvåa kostar också därefter. Jag kan börja så här så får jag se sen vad som händer sen, svarar jag rösten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar