onsdag 27 oktober 2010

Paket och Sviktande nät!

Idag har jag haft paketinslagningsdag. Har både syskonbarn och kompisbarn som fyller år snart så jag har haft lite framförhållning och redan fixat klart det. Har också börjat läsa en ny bok. "Till Afghanistan kommer Gud bara för att gråta" Berättelsen om Shirin-Gol av: Siba Shakib. Det är en verklighetsbaserad bok som handlar om en afghansk kvinnas livsöde, där ständig flykt, svält, rättslöshet, fattigdom, förföljelse och våld präglar vardagen. Jag har helt enkelt helt isolerat mig idag från det tråkiga vädret och alla baciller utanför.

Tänkte att jag skulle kunna sy något mer på symaskinen men jag har inte kunnat komma på något som jag kan sy just nu. Om det ska bli fler kuddar måste jag ha innerkuddar också, vilket jag inte har.

-------------------

Min dator har börjar krångla också. Kommer inte in på nätet med det samma, fast att jag är ansluten. Hmmm, vet inte vad det kan vara. Just sånt krångel vill man helst slippa. Det ska liksom bara vara självklart och fungera med det samma tycker man. Haha, man kanske är lite bortskämd med det nu för tiden, inte vet jag. Annat var det under gymnasietiden när jag fick leta nät sent på kvällarna för att kunna skicka in kemi- labbrapporten i tid. Rapporten skulle vara inne senast kl:24:00.
En gång lyckades jag inte maila in den förrän kl: 23:57. Då hade jag också kämpat några timmar ute på gatorna här där jag bor för att hitta ett tillgängligt nät. Haha, ja det var en tid det med...

------------------

Imorgon är det nya blodprover på vårdcentralen. Bli intressant att se hur värderna ligger nu, om det nu har kunnat ändrats något sen i måndags. Det återstår att se...

Nu hägrar lite tv-tittande i soffan. En kopp te och kladdkaka med grädde blir det också, kanske ska jag läsa lite också innan det är dags för sängen.

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar