måndag 18 oktober 2010

Ström i ryggen!

Nu har jag fått hem en väska med elektronplattor och gelé som jag ska sätta på min onda rygg. Med hjälp av ström ska jag stimulera området där jag har ont. Provade det idag hos sjukgymnasten och det kändes riktigt skönt. Två gånger om dagen i ca 30 min varje gång ska jag använda det. Det onda berodde tydligen på svaghet i ryggens muskler och som gör att jag får fel hållning och därmed ont. Ingen vältränad rygg nu heller. Känns tråkigt att man ska tappa så mycket så fort. Har fått en del nya "enkla" övningar för att stärka upp rygg och ben.

Hon pratade också om att hon tyckte att det skulle vara bra om jag kunde börja träna så fort som möjligt. Om inte ryggen blir bättre snart blir det nog så att jag måste ta kryckorna med mig på gymmet, vilket kan bli lite komplicerat med alla trappor där. Men jag vill helst inte träna på sjukgymnastiken på sjukhuset. Tycker inte att man känner sig så speciellt motiverad att träna i den miljön som är där. Måste fundera nu hur jag ska göra för att få ut den bästa träningen. Jag hoppas att strömmen i ryggen ska ge bra resultat så att iaf det onda i ryggen släpper lite. Sen får jag se hur jag ska gå vidare...

Har också tagit prover idag. Så det blev nästan en heldag på sjukhuset. Men nu är det avklarat för den här gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar