onsdag 13 oktober 2010

Ryggen skötte sig bra!

Har varit igång i stort sätt hela dagen idag. Började med cellprovstagning, där jag fick vänta en halvtimme innan jag fick komma in. Min onda rygg gjorde sig skönt nog inte påmind så det gick rätt bra att komma upp i stolen, något mer behöver jag inte säga. Både mamma och pappa satt utanför och väntade på mig, mamma i samma väntrum som mig och pappa på nedervåningen. Är nog inte många som har med sig båda sina föräldrar vid en sån undersökning. Typ bara jag då.

Hade sagt till pappa att det var en vanlig blodprovstagning jag skulle på, men när jag skulle gå en trappa upp till väntrummet där, så förstod han att det var något annat. Så klart att han hade läst på skyltarna dit, för de syns tydligt från nedervåningen där han satt och väntade. För in och vänta på mig skulle han ju visst idag. Och så klart att han måste fråga vart jag hade varit. Inte för att jag tyckte att det var så mycket att undhålla men ändå, ibland känns det som man inte kan göra nåt nu för tiden utan att ens föräldrar ska veta precis allt.

Storhandling på ICA-Nivrena och sen en sväng in på färgaffärn. Väl hemma blev det att äta lunch och fika med kanelbullar för att sedan kunna börja måla insidan av min fina sekretärs lådor. Har målat en gång och imorgon ska jag måla en gång till. Det blev verkligen skillnad


Big size på de goda kanelbullarna.

Före och efterbilder på målningen, dock behövs ett lager till färg...

------------------------

Fick bilder som jag beställt framkallning på. Framkallade bl.a. gamla svartvita släktfoton från farmor och farfars familj. Det blev överraskande bra kvalité på dem.

Har också förberett lite till Småkaks-SM!

-------------------------

Snart ska jag titta på "Bonde söker fru"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar