fredag 22 oktober 2010

Romansroman i kylan, gratis fika & matsortera!

Fredag igen, veckan går i räserfart. Har börjat läst en sommarföljetong i Cosmopolitan. Ja, en sommarföljetong men jag har inte kommit mig för att börja läsa den förrän nu. Det är en riktig romanceroman som heter Överkommelser och är skriven av Simona Ahrnstedt. Historien utspelar sig i Stockholms fina kretsar på slutet av 1800-talet. Kläder, hår, miljö, känslor och sinnesstämningar beskrivs i detalj och får därför hela historian och karaktärerna att kännas väldigt äkta. Lite annorlunda att få läsa en bok ur en tidning. Och härligt att få läsa om lite passionerad romantik när kylan ute gör sig påmind att vintern är snart på gång...

-------------------

Mamma var ner till cafét idag och berättade hur sjuk jag blev av blåbärsbakelsen. De hade skrivit en lapp i kassan att Budapestbakelserna som är deras riktiga namn, innehåller både nötter och mandel. De skulle bjuda oss på fika där nästa gång!

-------------------

Nu har det bruna sopkärlet för matavfall kommit. Helt plötsligt stod det bara här utanför. Det som jag tror att vi kommer att fylla det mest med är kaffe-och tesump.
Så nu är det vi som ska börja matsortera.

Här är min tea-bags som jag fick av mamma när hon var i Sthlm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar