lördag 9 oktober 2010

Nästan en ff-dag!

Idag kunde det ha varit ff hela dagen, vilket var ett bra tag sedan nu (mamma är i Sthlm) om inte pappa hade kommit med förslaget att köpa fikabröd och komma hit och fika då, haha vilket var jätte trevligt påhitt i och försig. Fint väder har det också varit. Lite dimma på morgonen/förmiddagen men sen sken solen från en blå himmel. Efter fikat som bestod av kaffe, vinebröd och vanilj-blåbärshjärtan gick jag och pappa en liten promenad. Konstigt nog eller skönt nog kanske jag ska tycka så kändes inte ryggen av så mycket. Har faktiskt inte känt av ryggen så mycket på hela dagen...Tänk om det onda skulle börja släppa, hoppas...

Har börjat läst boken "Ett ufo gör entré" av Jonas Gardell. En väldigt lättläst och bra bok tycker jag hittills. Det har varit så fint väder så jag har kunnat sitta ute och läst idag.

Fick dra ut timern förut för det hade blivit mörkt innan den skulle tändas. Måste ställa in den på en tidigare tid.

Lördagkvällen ska jag spendera själv med att se filmen PS I love you som går på kanal 4 och äta glassbåt med vit chokladöverdrag och hjortronsylt i (visst en nyhet från glassbilen!). Ska faktiskt bli riktigt mysigt att få vara själv ikväll, tända ljus och titta på en bra film...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar