fredag 8 oktober 2010

I ONDSKANS SPÅR

Idag har hela dagen varit grå, fuktig och dimmig. Har inte gjort något speciellt alls. Bara förberett lite inför Småkaks-SM, fikat med några av kakorna och pratat med pappa som ville komma och fika imorgon och pratat med Rubiela och Emelie om dittan och dattan. Ungefär så har min dag sätt ut hittills. Måste hitta på något annat innan dagen är slut. Men det är inte så lätt när ryggen känns av i vissa rörelser.

Här kommer som jag tidigare lovat lite om handlingen i "I ONDSKANS SPÅR" av Peter Robinson: Polisen kallas till vad som verkar vara ett vanligt familjegräl, men de möts de av en chockerande syn. Unga Lucy ligger svårt misshandlad i hallen och hennes make Terence påträffas senare döende nere i husets mörka och fuktiga källare. En källare som verkar bära på fasansfulla hemligheter och snart görs upptäckter som får polisen att misstänka Kamelionten, en seriemördare som misstänks ligga bakom flera unga kvinnors försvinnande.

Det här är en bok som tar tag i en direkt från förtsa till sista sidan. Den är spännande och stundtals riktigt läskig. Som jag tidigare nämnt, helt klart läsvärd! Efter den här boken funderar jag på att läsa fler böcker av Peter Robinson. "En ovanlig torr sommar" är en tidigare bok som han gett ut och som också verkar riktigt bra. Jag föredrar att läsa böcker i pocketform...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar