onsdag 20 oktober 2010

Ändrat recept & kreativitet!

Receptet på blåbärsbakelserna var ändrat, de innehåller nu nötter. Dumt av dem på cafét att inte informera om det när nötallergi är så pass vanligt och kan vara så farligt. Har ätit dessa bakelser där i flera års tid och väljer för det mesta en sån om det finns. Nu kommer jag inte kunna äta dem längre, hmm tråkigt...Annars känner jag inte av gårdagens nötallergireaktion. Sov som en stock hela natten...

-------------------

Tro det eller ej men jag har satt mig vid symaskinen och sytt en kudde som ska bli en julklapp. Har aldrig tyckt så mycket värst om att sy men jag börjar faktiskt tycka att det blir roligare och roligare. Det är en härlig känsla att få känna sig lite kreativ och skapa något.
Har även laddat batterierna till elektronplattorna som jag fick av sjukgymnasten i måndags. Batterierna laddades ur när jag skulle köra den och det tar visst hela 16h att ladda batterierna. Nu har jag kört den en halvtimme på ryggen. Riktigt skönt är det...



Till middag blev det då fläskfilégrytan, innehållande brysselkol, syltlök, morötter, färsk riven ingefära, gul lök, purjolök, en pressad vitlöksklyfta, buljong mm. Till det var det kokt ris. Supergott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar