lördag 18 september 2010

Trolleri & Tårta!

Har tagit bort pappret som var i lådorna på min Pippi Långstrumps-sekretär och dammsugit lådorna. Det luktar starkt i en del av lådorna och har därför försökt med att sätta ner ett glas med ättiksprit för att dra ur lukten. Någon som har ett annat tips? Tänker måla insidan av lådorna vita och lägga i någon vaxduk eller papper med rosor på. Det kommer bli fint det...

Nyckeln som satt i låset på en av lådorna har suttit fast där sen jag köpte sekretären. Det är en vanlig nyckel som inte hör till det låset som tydligen någon har tryckt in. Det har inte gått att dra ut den fast att vi har försökt vrida och dra allt vad vi kunnat, helt klart frustrerande. Det verkar också som den suttit där ett tag, för den hade samma gröna färg på sig som sekretären har.

Så tog mamma dammsugaren på insidan av lådan och satt dasmmsugarmunstycket mot låset där nyckeln satt fast. Sen drog hon i nyckeln på utsidan/framsidan av lådan. Vips så for nyckeln ut hur lätt som helst. Fattade verkligen ingenting. Blev jätte förvånad för allt gick ju så fort och lätt. Vi som försökt så länge att få ut den ur låset utan att lyckas. Mamma sa att det är ju trycket som gjorde att den for ut. Någon som har en förklaring till det? Tycker inte att mina fysikkunskaper räcker till. Så trolleri var mitt ord som jag först sa!

--------------------------

Idag var vi på tårtkalas hos Eva för hon fyllde år. Kaffe, god jordgubbstårta med bl.a. någon slags blåbärsmousé i och kakor blev vi bjudna på.

Imorgon har jag tid på sjukhuset sen ska jag till Mediamarkt. De har ju vissa varor som de säljer till bra priser mellan vissa tider. Jag tror att jag precis kan passa in det som jag är ute efter när jag har varit på läkarbesöket. Vi får väl se, men jag hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar