söndag 19 september 2010

Kö för trådlöst & Valdag!

En halvtimme hos läkaren och sen full fart mot Birsta. Kom tidigare en beräknat dit därför tog vi en sväng i andra affärer och utnyttjade några kuponger i rabatthäftet som vi fått med posten. Köpte svarta tekoppar med vita ränder på Village som jag länge spanat in. Svarta Puma boxertrosor på Intersport och en hårklämma på Ur&Penn blev också inhandlat.

Sen åkte vi på Mediamarkt för att köpa trådlösa telefoner. För det var just det som jag/vi var ute efter. Vi var där före 12:00 för att de hade extrapris på dem mellan kl: 12:00-13:00. Kön ringlade jätte lång redan då när vi kom, vilket vi blev lite förvånad över. De ropade ut att nu har vi 160 st telefoner för 99 kr st, vi som stod långt bak i kön började fundera om vi skulle hinna få någon telefon. Haha, spännade...Men det fick vi. Så nu har vi här hemma en, vi som inte hade en trådlös telefon förut. Även pappa som behövde en ny efter att hans gått sönder har nu en ny prima prisvärd telefon. Tack vare att jag var lite uppmärksam på erbjudandet som Mediamarkt hade.

Min tanke var ju att pappa skulle få sin telefon i en för tidig farsdagspresent från mig, men då såg han också erbjudandet. Efter lite diskussion mellan oss så blev det också så att telefonen fick bli en tidig farsdagspresent.

Åt en sen lunch på IKEA. Träffade Eleni men familj i restaurangen där. Har inte träffat henne på ett tag så det var trevligt.

-----------------------------

Precis när jag hade kommit hem ringde Petra. Pratade säkert två timmar med henne. Samtalet inleddes med en het diskussion om hur vi hade röstat och hur de olika partierna hade för politik. Vi hade mycket synpunkter och jag tyckte det kändes riktigt bra att få ventilera sig med henne om de viktiga frågorna som rör Sverige och oss, och det som har debatterats nu en längre tid av olika partier. Haha, som tur var tror jag jag och Petra tyckte lika i de flesta frågor. Annars hade det nog varit jobbigt...

Jag har redan röstat (förtidsröstade). Men annars är det ju valdag idag. Ska titta lite på valvakan sen ikväll. Förra gången det var val så var jag inte lika insatt och intresserad, men nu fyra år senare så tycker jag faktiskt det är mer intressant. Kanske har det att göra med att man också är fyra år äldre nu och har lite mer kunskap om hur Sverige ser ut än vad man hade då. Det är ju vår framtid som det gäller. Tycker faktiskt det ska bli riktigt spännnade att följa valvakan ikväll.

Det blev lite mycket politiksnack nu kanske, men det var så det blev den här gången. Hoppas det inte blev allt för tråkigt att läsa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar