lördag 4 september 2010

får ett kvitto...

Läser, läser och läser...Jag vänder blad efter blad i boken. Inte för att den är så där speciellt bra men jag har bestämt mig för att läsa ut den snart. Och sen är det ganska skönt att för en stund få försvinna in i bokens handling.
Har både fikat, ätit middag och nu snart blir det te på balkongen. Det har varit helt fantastiskt väder idag. Känns som lite av sommaren har kommit tillbaka. Det fina vädret verkar hålla i sig dessutom.

Till middag gjorde jag en tacopaj. Annars har det varit min älskade mamma som fått stå för maten och mycket annat den senaste tiden. Jag har helt enkelt inte orkat göra så mycket. Vet inte hur jag skulle klara mig utan henne. I situationer då man t.ex. blir sjuk och inte klarar av att vara människa fullt ut, får man verkligen ett kvitto på hur mycket ens föräldrar betyder. Samtidigt så längtar jag varje dag efter att få flytta hemifrån...

Den här gången när jag blev sjuk, har jag verkligen fått känna att både mamma och pappa ställt upp till 110%. Mina syskon har också varit fantastiska. Man lär sig att uppskatta det man har och dem man har nära sig på ett helt annat sätt när man får känna på att vara sjuk en längre tid. Inget blir så självklart längre. Inget ont som inte har något gott med sig...


Min kära mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar