söndag 5 september 2010

En händelserik söndag!

Mitt i frukosten när klockan är 09:45 ringer telefonen, det är syrran som är på väg till rean på Norells trädgård. Hon kommer snart och hämtar upp oss om vi vill följa med, och det vill vi. Klockan 10:00 åker vi iväg för att komma hem med två vita Ölandstok, en Rosenspirea, en grön växt och en ros med namn White Nights... Imorgon blir det att plantera allt på noga utvalda platser. Blir att fylla upp slänten en hel del i.a.f.

Resterna av tacopajen blev lunch och sen började jag med att baka chokladbullar. Efter bullbaket dammsög jag köket och städade på toaletten. När bullarna svalnat satt jag mig äntligen ner med ett glas kall mjölk och avnjöt en bulle. Började skriva på mitt vykort till Anna-Lisa som jag låg på samma sal med på sjukhuset. Förstår inte varifrån jag fick min energi.

Mobilen ringde, det var Hanna. Pratade med henne en stund innan hon frågade om jag var hemma, vilket jag sa att jag var. Plötsligt stod hon utanför vår dörr. Mycket lägligt kunde jag bjuda henne på nybakta bullar. Jag fick ett jätte fint tack kort från hennes arbetsterapeft-examen och Årechoklad med smak av polkagris. Tack så mycket! Har precis provat chokladen, mmm...super! Kul att få träffas också, var ett tag sen sist...

I kväll drack jag tet i härligt väder på balkongen och läste samtidigt boken. Skönt att det fortfarande går att sitta ute och ha det riktigt skönt. Annars blir det ganska fort mörkt nu. Märks att hösten närmar sig. Boken börjar faktiskt bli bättre nu efter 372 sidor.

Är nöjd över att jag kunnat gjort så mycket idag och samtidigt orkat med det.

1 kommentar:

  1. Tack själv för den goda bullen! Var kul att träffa dig om det så var för en kort stund, vi får försöka med en längre stund nästa gång! Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera