måndag 6 september 2010

En plats i solen

Hur fint väder som helst idag! Har suttit ute och faktiskt lyckats läsa ut boken, en plats i solen av Liza Marklund.

Bokens handling:
En svensk familj hittas mördad i sitt hem på Costa del Sol i södra Spanien. Journalisten Annika Bengtzon skickas ner till Marbella för att bevaka, men ju mer brottet granskas, desto märkligare blir det. Den mördade svenska familjen verkar dessutom ha haft en 16-årig dotter, som inte påträffades död tillsammans med dem, utan i.st. är spårlöst försvunnen.

Min recension:
Kan säga så här, boken blev riktigt bra och spännande först i slutet. Annars kunde det ibland kännas som att utredningen av brottet inte gick framåt, vilket kunde kännas drygt för man ville verkligen få någon ledtråd om vem/vilka som skulle kunna ha tänkts utfört brottet. Men kanske gav det också en drivkraft att fortsätta läsa boken. Kapitlen var väldigt långa och det var ett minus från min sida.

Trots lite negativ kritik så tycker jag boken var läsvärd. Med boken fick man också en inblick i hur människor kunde leva ett lyxliv, där allt verkade bra på ytan, men som speglade sig i en kriminell verksamhet. Det gav en del tankar.




Har dammsugat mitt rum och lagt in rena kläder i garderoben. Det är något som jag försummat ganska länge nu, har helt enkelt inte orkat städa. Därför var det på tiden att få det gjort. Haha, väldigt intressant att veta men det är skönt att energin kommer tillbaka...

Imorgon ska jag på vårdcetralen och ta prover igen och handla på ICA Nivrena. Tycker det är kul att storhandla, vilket det kommer bli imorgon. Sen ska jag kanske förtidsrösta också. Om jag nu kan bestämma mig vilket parti det blir. Det står fortfarande mellan några partier i det blå blocket. Om jag har bestämt mig tills imorgon så lägger jag en röst.

Tack för en dag med sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar