onsdag 15 september 2010

En utedag!

Idag har det har varit ett bra väder att fixa med plantering och ogräsrensning. Det var mulet, men rätt som det var tittade solen fram en stund. Har säkert varit ute i över två timmar. Lyckades faktiskt dra i några försvarslösa ogräs i rabatten utåt vägen vid förrådet. Med mammas hjälp ser det rätt bra ut där nu med nyplanterade rosor också. Tog även stavarna och gick en kortare promenad för att känna på konditionen. Blir fortfarande andfådd, men det beror väl också på att jag inte har kunnat anstränga mig något den senaste månaden, vilket har försämrat konditionen helt naturligt. Bara jag får klartecken från läkarna ska jag börja träna på riktigt.

Till middag åt vi kycklingfilé med rotgrönsaker och advokadoröra. Den maträtten hör till en av mina klart bästa favoriter. Att den även kunde avnjutas på en solig balkong gav såklart pluspoäng. Det blev också efterrätt idag, glass med kolamandlar. Mmm, en kanonmåltid som satt fint när jag var så hungrig efter dagens arbete.

Nu tittar jag upp på en citrongul måne! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar