söndag 29 augusti 2010

Vill ha sommaren tillbaka!

Har det blivit höst? Visst nu lyser solen tillfälligt efter någon tidigare regnskur. Och igår satt jag och mamma på balkongen och åt middag, satt även ute och läste. Men det var i solen det, i skuggan är det faktiskt riktigt kallt för att vara augusti. 9 grader varmt på kvällarna är väl ingen temperatur heller. På kvällarna blir det också mörkt fort nu. Visst är det mysigt att få tända ljus och kura in sig i filtar framför tv:en, men jag hoppas sommaren kommer tillbaka snart, höst och vinter med mys hinner vi ju med ändå...

Har precis dränkt in havrekakorna som jag bakade igår med choklad. Så nu torkar de för att sedan stoppas ner i kakburken som syrran ska få senare idag. Har även gjort ett födelsedagskort som jag tejpat på 200 kr på och fäst innanför kakburkslocket.




Förut var pappa här och fikade, det var han som kom med blockchokladen. Tänkte först inte dränka in kakorna i blockchoklad för jag hade ingen hemma. Men när pappa ändå skulle komma kunde jag passa på att beställa en blockchoklad med honom, och så blir de ju mycket godare med choklad på också.

Det ringer på dörren, där står Alicia med ett paket till mamma/mormor. Mamma/mormor är i duschen så hon får komma in och vänta. I paketet var det en mobiltelefon som Alicia fick för drygt ett år sedan. Alicia som hade fått en ny mobil gav bort sin gamla. Mamma/mormor som behövde en ny mobil blev väldigt glad att få den!

Nu ska jag fixa iordning mig till att vi ska iväg och gratulera syrran som fyller år idag! Det ska bli riktigt trevligt att få komma bort lite nu när man varit hemma så mycket. Sen känner man sig alltid piggare när man får klä upp sig och känna sig fin...


Kvällens outfit: klänning (ginatricot) med svart botten med rosor i rosa, blått och ljusbrunt, militärgrön kofta (MQ) SunShine. Svarta leggings (ginatricot).

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag/kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar