måndag 30 augusti 2010

Gäller att ha hjärnan med sig!

Det var trevligt hos syrran igår. Hon bjöd på en god köttgryta med bl.a. morötter, lök och svamp i till det åt vi hasselbackspotatis och sallad. Efteråt blev det prinsesstårta, kaffe och kakor. Även en av mina kaksorter dök upp på kakfatet. Hon blev jätte glad över den fyllda kakburken som hon fick + pengarna. Jag fick äntligen se linneskåpet som hon köpte på Prio1 för 50 kr. Nu hade hon målat det vitt och satt på nya knoppar. Det var hur fint som helst. Fick även se deras uterum som Magnus byggt, med inglasning och snyggt golv i svart. Tänk vad duktig han är...

Har ringt till om min försäkring för att se om det täcker upp för kostnaden på sjukhusvistelsen. Fick gå in på nätet och fylla i uppgifterna, så nu är det bara att vänta och se om det trillar in några pengar. Det rör väl sig om några hundralappar i.a.f. Det tog ett bra tag att fylla i alla uppgifter de ville ha, så hoppas bara jag skrev rätt på allt nu...

Imorgon ska jag på vårdcentralen och ta nya prover. Nu har jag ingen tid utan ska bara ta en kölapp. Skulle vilja veta vad proverna visar nu, men så länge de blir bättre får jag inte reda på några resultat. Imorgon är det också sista dagen som jag äter 10 mg kortison, sen ska jag minska till 7,5 mg om dagen.

Det är mycket att hålla koll på när man blir sjuk, mediciner, återbesökstider, försäkringar mm. Så det gäller att ha hjärnan med sig...Uttrycket: "man måste vara frisk för att vara sjuk" stämmer ganska bra in...

Har jag börjat läst en ny bok: En plats i solen av Liza Marklund. Det kommer nog bli en del läsning för min del nu framöver skulle jag tro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar