tisdag 31 augusti 2010

Dubbla vinebröd!

Har varit och tagit prover på vårdcentralen. Det blev också ett besök på banken och ICA Nivrena. Det gick bra men jag kan inte förneka att det var kändes på att gå så mycket. Svettig, anfådd och på stundtals darriga ben träffade jag också några som jag kände.

Hemma åt vi ravioli till lunch. Blev helt toksugen på det när vi var och handlade. Ibland kan jag liksom få ett sånt där sug efter något speciellt som man inte ätit på länge. Idag blev det ravioli som jag längtade efter. Så en burk fick därför följa med ner i vagnen. Sen fikade vi med kaffe och vinebröd som pappa köpt.
En stund efter att pappa åkt ringer det på dörren och där står Emelies mamma Helena med just vinebröd. Så det blev att fika igen med ett till vinebröd. Aldrig tidigare har väl det hänt, att man smäller i sig hela två vinebröd på mindre än en halvtimme.
Haha gick väl för den här gången då. Kan väl kanske behöva lite extra kalorier nu också när man tappat en hel del efter den här persen med lunginflammationen.

Nu försvinner det fina vädret med sol och blå himmel. Istället börjar tjocka regnmoln komma. Ser att det regnar nu...Förstår inte varför det inte kan få vara fint väder. Hoppas att hösten blir fin i.a.f. För hösten med alla sina vackra färger är ju riktigt härlig om det är bra väder...

Nu ska jag läsa lite i min nyinköpta cosmopolitan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar