onsdag 1 september 2010

Går lös med sekatören!

Vaknade 06:30 i morse och kunde inte somna om. Kände mig inte heller allt för trött så jag klev upp. Sov hela natten så det var väl därför som jag var så morgonpigg. Men det är skönt också att få kliva upp tidigt, vara utvilad och veta att man har hela dagen framför sig.

Efter frukost, en del läsning och en dusch gick jag och mamma ut i det fina vädret på baksidan av huset för att klippa buskar. Jag blev skakig i benen efter att ha stått ett tag och klippt, så jag fick ta små sittpauser i mellan åt, gick bra det med. Det var en skön känsla att gå lös med sekatören på vår enorma brudspirea, som verkligen inte är så stor nu efter vår grova frisering. Fikapausen fick bli i solen ute på altanen. Här kommer lite bilder av dagen...


Mamma som kämpar med brudspireans sega grenar...



Det har verkligen varit jätte fint väder idag, det tackar vi för. Nu har vi också gått in i september månad och hösten är på väg. Så det gäller att njuta och ta vara på sånna här fina dagar nu om man kan.



Ikväll blir det att se finalen på fångarna på fortet. Har följt alla avsnitt och jag tycker det är jätte bra. Haha, lite nostalgi över det hela är det såklart också.

Imorgon ska jag på röntgen. Det är lungorna som de ska lysa igenom och kolla. Blir spännande att se hur det ser ut nu. Men bättre måste det ha blivit för det känner jag ju själv. Idag minskade jag också kortisondosen igen.

Glömde nästan bort att nämna att jag upplevde första hösttecknet idag, Kanadagäss...

Just nu väntar jag på en saftig kyckling som står i ugnen och till den potatis och grönsaker. Det riktigt suger av hunger i magen nu kan jag medge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar