lördag 7 augusti 2010

Måste få klaga lite!

Nu måste jag få klaga lite...Känner mig fortfarande risig, värst är det på morgonen när täcket känns som eld. Började dagen med en alvedon och sen lyckades jag på lite skakiga ben ta en dusch också, så skönt...Nu har jag också lyckats få sendrag i fingrarna. Det är precis som när jag har tummen eller lillfingret i ett visst läge drar det ihop sig och gör ont. Lite otäckt känns det allt, men framför allt jobbigt och frusternade när man ska göra något med händerna. Det inträffar ju hela tiden...Inte nog med det har också fått en vagel innanför ögonlocket som irriterar och gör ont. Så just nu känns det inte så great...Annars dricker jag massor av vatten...

Feber har jag, igår visade termometern 38,6 grader. Idag har jag inte tagit någon temp än. Matlusten är bättre nu iaf, så det känns skönt. Men det hörs som man har ett elskåp i huvudet som låter. Kanske är huvudvärken något bättre men nu har jag ist fått ont i skulderbladen och över bröstet när jag andas. Därför kan jag inte ta så stora andetag som man ska. Jag blev lite rädd att det kanske kan vara lunginflammation för det tar emot lite och gör ont när jag andas in. Det var besvärligt i natt när jag skulle sova när jag för varje litet andetag jag tog gjorde ont, visste inte hur jag skulle ligga heller...

Typiskt jag som precis lånat ut min spikmatta till Petra igår, den hade jag behövt nu för att lindra smärtan i ryggen...Kan ju vara en helt vanlig förkylning också. Det är ju någon förkylning som går nu, för förra veckan när jag och Petra skulle på bio, så fick hon feber och min farbror har också varit lite hängig några dagar men feber och ont i huvudet här i veckan. Men om jag inte känner mig bättre snart så måste jag nog kolla upp det. Kan ju börja med att googla på lunginflammation...


Det blir nog en rabarberpaj med vaniljsås lite senare idag, om matlusten fortsätter att hålla i sig...

1 kommentar:

  1. Usch vännen, det där låter inget trevligt! Se till att krya på dig! och du får absolut inte går för länge med det utan att kolla upp det.. ta det lugnt! Kram kram

    SvaraRadera