söndag 15 augusti 2010

Levt i en fantasivärld!

Har haft besök idag. Även syrran med fam har varit här och hälsat på här på sjukhuset. Känns bra att kunna prata med någon, annars blir det rätt ensamt. Delar dock rum med en jätte trevlig helmysig 85 åriga dam. Så hon kan jag prata lite med som tur är.

Eftersom får jag nu reda på saker som jag, tills nu trott varit sant. Har levt i en riktig fantasivärld nu några dagar...Men det kanske inte var så konstigt att inte tankeförmågan fungerade fullt ut och att jag inte kunde veta skillnad på verklighet och dröm, när jag kom in med över 3oo i sänka (ca 8 är normalt) och över 40 graders feber. Att man då är helt i obalans kanske har sin förklaring i det...

Det går lättare att andas utan att det gör ont, som det gjorde förut vid precis varenda andetag. Febern har gått ner och jag känner att jag börjar bli mig själv igen...Jag åker rullstol för jag blir så lätt andfådd när jag ska göra något, men även det andfådda har försvunnit mer nu...Gjorde faktiskt en förflyttning själv idag utan att någon såg det från rullstolen till sängen. Ett litet steg som kan vara dock så jobbigt, men det gick bra...

Hade trott att jag skullle kunna spela bingolotto ikväll, men de hade inte tv4 + så det gick inte....

---------------------------------------

Imorgon kommer ronden att gå och då får jag nog reda på en del provsvar och annat från undersökningar. Även hur de har tänkt med medicinering och så...

1 kommentar:

  1. Jag vet att du fixar det här,Du klarar allt Karin!,Du är en mycket stark och envis kvinna och det gör dig till en helt underbar människa!. och du ska veta att jag beundrar dig till tusen!.

    ~~~~*Du och Jag mot hela världen*~~~

    Mvh/Pumasocker <3

    SvaraRadera