fredag 27 augusti 2010

Kreativa känslor!

Känner mig riktigt kreativ och inspirerad idag. Kan det bero på att solen skiner och jag har en del inspirerande tidningar att läsa. Vad jag skulle vilja ha en egen lägenhet att fixa i nu. I. st. har jag suttit och tänkt och ritat på lösningar för farmor och farfars hus. Jag har rivit väggar och satt upp nya väggar, byggt ut badrum och ändrat rum. Om jag hade bott där skulle jag haft det så här och byggt det där, precis så har jag suttit och tänkt och ritat skisser. Jag kan sitta bra länge och bara planera och drömma om att få det precis som jag vill.

Min kreativa sida för inredning tycker jag inte får utlopp, vilket är synd. Visst kan jag pyssla på här hemma och jag har ju ett rum som jag förut ägnade ganska mycket tid till mitt intresse för inredning. Men det känns som att jag nu vill ha mitt egna ställe att få sätta min prägel över. Och mitt rum här hemma är klart på något vis, känns heller inte inspirerande att lägga ner tid på att fixa där nu, när jag nästan inte är där och dessutom vill vidare...

------------------------------

Hälsotillståndet idag: Efter en dusch kände jag mig som en ny människa. Andningen är fortfarande lite tung speciellt vid ansträngning, tar fortfarande emot i lungorna vid djupandning men mycket bättre än förut, torrhostan sitter i. Styrkan i kroppen är försvagad efter sjukhusvistelsen men det känns som att även musklerna sakta börjar komma tillbaka. Har en del övningar från sjukgymnasten.

Känner fortfarande av den onda senan i högerfoten där kanylen satt. Synen är suddig på långt håll, vilket nog beror på medicinerna. Balansen och yrseln har blivit bättre och med det har även andra saker förbättras, som att klara av saker stående utan stöd. Stramheten i musklerna har blivit bättre, fortsätter att töja som förut. Tröttheten kommer och går, men sover inget under dagen. Därimot väldigt kvällstrött. Idag minskat kortisondosen från 15 mg till 10 mg i fem dagar.

Ta vara på solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar