torsdag 26 augusti 2010

En sena som fick sig en törn!

Bakade två satser kolakakor igår. De blev mycket lyckade så nu har jag bara en sort kvar som jag ska baka till syrran tills hon fyller år. Tänkte nämligen fylla en stor fin plåtburk med rosor på som jag köpt, med två sorters kakor och sen klistar fast pengar innanför locket. Haha, nu avslöjar jag presenten, men jag tror inte syrran läser min blogg. Eller hon vet nog inte ens om den vad jag vet...

På kvällen igår kom Emelies mamma Helena med en nybakat varm sockerkaka. Vi satt i vardagsrummet och fikade med tända ljus. Vilken glad överraskning!

-----------------------------------------

Fick korten idag som jag beställt. Helt otroligt att man kan få dem på bara två dagar. Det var bl.a. jättefina kort från när Julia fyllde 7 år. Hon stackarn, har fortfarande ett helgipsat ben (bröt ju det när hon hoppade stutsmatta för sex veckor sen). Hon får åka rullstol nu när hon börjat första klass. Inte förrän om två veckor ska hon få ta bort gipset och då är det träning som gäller för att få tillbaka alla förlorade muskler.

Drömhem & trädgård kom också med posten idag, så sen ska jag kika i den.
Funderar också på vad jag ska ha för knoppar till min fina Pippi Långstrumps-sekritär, som jag fortfarande inte fattar att jag fick köpa för ett helt crazy pris. Beundrar den varje dag! Helst skulle jag vilja ha några små vita knoppar i porslin med någon guldrand och kanske med rosa rosor på.

------------------------------------

Det gick "bra" att kliva upp från sängen i morse. Hoppas att det bara var något tillfällig överansträngning eller nåt i foten som nu gått över. Men i en sena på högerfoten är det rätt ömt nu. Det ska då alltid vara något. Men känner mest av det när jag rör där.

När jag kommit hem från sjukhuset och fötterna var så där svullna, upptäckte jag att det kom ut små vattendroppar från högerfoten. Tyckte det var jätte konstigt och blev nästan lite rädd när det läckte vatten från huden bara sådär. Men sen kom jag på att det var ju just där jag hade haft kanylen och hålen efter den hade väl inte läkt ihop. Hade väl också mycket vatten i mina svullna fötter, så ut ur dessa hål kom det små vattendroppar. Och det är precis runt det området som det gör ont...Det kommer säkert också gå över, är väl senan där som fick sig en törn när de stack in en kanyl...

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att du lyckats baka kakor, känns som en Karin på rätt väg :) Kram

    SvaraRadera