onsdag 25 augusti 2010

En dag utan direkta planer...

Härligt att solen visar sig lite idag, annars är det som att hösten har kommit.

Kände av foten även i morse, men inte så mycket som igår morse. Det svåraste är när jag ska resa mig upp från sängen när jag inte har någon kraft i benen och blir andfådd. Känns väldigt frustrerande. Min säng är dessutom rätt mjuk så det behövs mycket kraft från armarna för att det ska gå. Men efter några försök och en del kanske fula ord brukar det tillslut gå vägen. Sov i.a.f. hela natten i natt, utan att behöva bli väckt av någon konstig dröm. Har inte sovit en hel natt på jätte länge, så det kändes riktigt skönt att vara utvilad. Sen blir jag ju trött ändå av alla mediciner och för nuvarande min dåliga kondition...

Vårt gamla äppelträd med röda höstäpplen som vi i flera års tid tänkte hugga ner för det blev inga äpplen på det då. Det senaste två åren har det plötsligt blivit ätlig frukt på det. Därför har det fått stå kvar.

Förstår inte vart dagarna tar vägen, har ju varit hemma från sjukhuset i över en vecka nu...Känner på mig att det kommer bli en hel del böcker lästa medan jag återhämtar mig. Är bra att jag har börjat kunna läsa böcker nu för det är rätt skönt att få försvinna in i bokens värld för en stund och glömma bort sin egna vardag...

.............................

Hade påhälsning i trädgården förut av två fina gyllenbruna rådjur. I samband med att jag knäppte kort på dem hittade jag även för mig en helt ny inställning på kameran. Så nu när jag ska ta kort på något som befinner sig på långt avstånd kan jag zooma in objektet samtidigt som det blir en tydlig skärpa. Brukar testa så att ta kort ibland för att lära mig fler inställningar. Tyckte det var ett bra tillfälle nu att prova några nya inställningar när jag hade något att knäppa på som rådjuren, och det visade sig vara rätt...



Vet inte om det händer så mycket idag annars. Skulle behöva baka några kaksorter till syrran som fyller år på söndag. Sen om jag orkar genomföra ett kakbak vet jag inte. Kanske med lite hjälp av mamma skulle det gå att få till något. Ikväll blir det att fortsätta titta på fångarna på fortet. Roligt att de börjat med det programmet igen efter så många års uppehåll. Och att de har samma programledare som då är ju ett måste...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar