tisdag 3 augusti 2010

Jag vill kunna rensa ogräs!

Har suttit på balkongen och läst ut boken, medan mamma rensat för fullt ute i slänten. Skulle gärna velat hjälpt till men det går liksom inte för mig nu att stå där och böja mig ner, hur gärna jag än vill. Förut brukade jag hjälpa till med bestyren ute som att klippa gräs, rensa mm. Jag lider av att inte kunna göra sånna saker nu, jag gör faktiskt det. Konstigt kan tyckas, men jag tycker det är kul när man får se att det blir fint och ger resultat av det jobb som man utfört...Så för min del har det varit en lugn dag. Men det var kanske skönt också att få ta igen sig lite, efter allt traskande på järnvägsmuset i Gävle igår.

Imorgon kommer äntligen min Pippi Långstrump-sekretär. Som jag har längtat...Kanske blir det också bio med Petra imorgon. Vet inte om vi ser Knight and Day som vi hade tänkt se förra veckan, eller vad det blir för film. Bröderna Karlsson verkar också bra...

Nu ska jag snart titta på allsång på Skansen och äta jordgubbar och glass. Ska även spana på några lägenheter på blocket och på andra sidor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar