måndag 2 augusti 2010

Dagarna i Sandviken!

Har nu kommit hem efter underbara dagar i Sandviken. Åkt båt på väldigt höga vågor. Vi flög säkert över 3m ibland och stutsade hårt när brorsan körde på 30 knop, lite skraj blev vi alla ett tag när vi började ta in vatten också, så vi sänkte farten. Vi åkte ut till Holmen där vi fikade med blåbärspaj och vaniljsås. Har ätit god mat, bl.a. har vi grillat fläskfilé halomi, majskolvar, svamp mm. Sent på kvällen badade vi utomhus jacuzzi under en stjärnklar himmel! Det har verkligen varit trevligt! ;)

På vägen ner i fredags åkte vi och tittade på vår strandtomt i Armsjön och hejade på några grannar där till oss. Skulle inte alls vara dumt att bygga en stuga där. Det är något att fundera på i framtiden. Tänk en egen sandstrand är ju som en dröm...


Här kommer lite bilder från dessa dagar!


Den bruna "tunnan" framför huset är utomhus jacuzzin. Hur härligt som helst att bada i den. 38 grader varmt, underbar massage över ryggen,nacken, lysande lampor i färg i vattnet, stjärnklar himmel och en gin & tonic i handen, vad mer kan man begära?

Stugan "mellangården" som också finns på deras tomt.

Deras katt Tussi hade fått två kattungar Sömnis & Pipis.


Skulle gärna velat ta med dessa sötisar hem, hur goa som helst var de.



Lekfulla kissar på sex veckor. Pipis är prickig som en leopard på magen!



Jag köper biljett på järnvägsmuset i Gävle.


Imponerande maffiga lok fick vi se. Pappa hade fått besöket på järnvägsmuset idag som födelsedagspresent (fyller år imorgon) av brorsan m.fam. Även jag som har namnsdag idag blev lite firad! Vi åt middag i en stationsvagn där...

Första ångloket i Sverige tror jag att det här var om jag inte minns helt fel...

Genom att betala 1kr kunde man förr i tiden väga sig på stationsvågen! En liten minneslapp med vikten fick man också...


Kattmamman Tussi fyllde 1 år och jag hade med mig en liten present till henne! Vi sjung, "Ja må hon leva..." och hade lite kattkalas för henne...


Vad som fanns i paketet? Svar: Kattgodis!
Lille goe sömnis!

Knäppte jätte många kort på kattungarna men jag kan inte lägga upp fler nu, kanske lägger jag upp fler framöver...Mysigast var det när man höll i kattungarna och de somnade i famnen på en, roligast var när man fick se när de lekte och busade med varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar