söndag 11 juli 2010

Städ och fixardag!

Idag har jag tagit mig tid med alla mina kort. Mina kära kort. Tycker det är jättekul med kort, kort är härliga minnen som gör att man även kommer ihåg känslostämningen precis vid det tillfället när kortet knäpptes. Att spara på kort är också att spara på minnen. Det är kort från skolan, kompisar, resan till Gran Canaria, studenten, från fester, syskonbarn mm, som jag för ett tag sedan framkallade och sedan dess har jag inte brytt mig om att sätta in i album. Vissa av dessa kort har jag skrivit ut i färg på vanligt papper, men papper håller inte i evigheters evighet, så därför beställde jag då riktiga kort på en del som jag verkligen ville ha kvar. Nu var det så också att korten som jag fick var ca 1cm för stora för att rymmas i albumets plastfickor. Därför var jag tvungen att mäta och klippa bort en bit från varje kort, vilket tog sin lilla tid. Men nu är det klart!

Tittade på matchen på Tv:4 sport, mellan Assyriska - Gif-Sundvall 1-0 blev det. Ingen vidare bra insats av Giffarna, ingen bra match i huvud taget. Men det var kul att se ändå, var ju ett bra tag sedan jag såg Giffarna spela…Skulle vara kul om de kunde gå upp till allsvenskan nu när de spelat så bra den här säsongen (bortsätt den här matchen då).

Annars har jag äntligen fått upp nya gardiner på rummet, det blev vita spetsgardiner med rosor. Haha, riktigt fint blev det. Skönt att slippa stryka dem också. Dammtorkat och dammsugit har jag också gjort. Flyttade fram hela sängen och sänggaveln och dammsög riktigt där bakom också. Så nu är alla dammråttor borta. Har tagit bort sängöverdraget (det som täcker sängbotten) och ska tvätta det. Efter det tog jag en välförtjänt paus och senare ikväll ska jag byta sängkläder och torka golvet.

Sitter på balkongen och svalkar av mig efter dagens varma dag, som för mig blev en städ och fixardag! Tänkte dricka en kopp te här ute nu innan jag fortsätter min städning. Men nu ser det ut som det kanske blir regn och åska. Nej, nu kände jag en regndroppe. Jag går in i.st. och dricker mitt te tror jag...Imorgon om det är bra väder då, ska jag nog följa med brorsan och hans två kids, Ebba 8 år och Axel 6 år till Bergafjärden och bada. Härligt att bada i havet...Det skulle då bli premiärdoppet för mig i år! Nu måste jag skynda mig in...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar