måndag 12 juli 2010

En försenad födelsedagspresent!

Det blev inget bad i Bergafjärden. Det har varit superväder hela dagen kan man lugnt säga. Så varför det inte blev något bad vet jag inte riktigt, men jag tror det berodde på att brorsan ville ge mig en försenad födelsedagspresent och då tyckte han att det passade bättre att åka till något mysigt ställe och äta. Först kom brorsan, Ebba, Axel och pappa hit och fikade, sen åkte vi och mamma först till Galtström och åt en Galtströmmackan med rökt sik, räkor, kräftstjärtar, gravad lax mm, liknande den som finns i Skatan (men då heter den såklart Skatanmckan i.st.). Tycker det är gott när man får prova lite av varje som det är på en sån macka. Vi satte oss i skuggan på altanen där när vi åt för det var så otroligt varmt...

Axel och Ebba åker på hästen i Galtström. Haha, själv provade jag att gunga på en vanlig gunga! Haha, tyvärr eller tack för det att det inte finns något kort på just det..


Efter Galtström åkte vi faktiskt ut till Skatan, åt hemgjord Bergsjöglass med jordgubbar, björnbär och svartvinbär. Mmm, riktigt gott! Innan vi åkte hem köpte vi med oss rökt sik och mamma köpte med en burk ajoli…

Ebba på bryggan!

Trodde jag skulle kunna få till några fina bilder från bryggan på Skatan men det både tog i rätt som det var och stormade rejält, sen var det så soligt så de blev svårt att titta in i kameran utan att kisa…



Tack brorsan och Ebba och Axel, för en god och trevlig födelsedagspresent! Roligt också, att få fira sin födelsedag en sån här fin dag mitt på sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar