lördag 17 juli 2010

Sommarens lata dagar!

Åt frukost på balkongen i morse. Eller det blev en rätt sen frukost klockan var nog närmare elva så det var väl förmiddag då. Mysigt var det i.a.f. att kunna sitta ute i lugn och ro läsa tidningen och bara ha det skönt. Syrran och Magnus tog en promenad hit med Julia i rullstolen. Alicia, hästtjej som hon är var med en kompis i stallet hela dagen. La mig sen i skuggan i soffan på balkongen och somnade ett tag, haha det är sommarens lata dagar det...

Ikväll blev vi bjudna på middag hos syrran. Grillad kycklingfilé, hasselbackspotatis med tzatsiki, Magnus goda och fräscha salsaröra med paprika, tomat chilisås mm (måste be om receptet) och sallad med fetaost smakade super. Har precis kommit hem mätt och belåten nu...

Nu hör jag att mamma håller på att stöka i köket, jag undrar just vad hon gör? Kanske blir det att smaska på något gott lite senare, en härligt nybakt varm smörgås med smör som smälter skulle inte vara helt fel som kvällsfika ;) Tor att jag ska gå och se vad det är hon gör och sen ska jag sätta mig på balkongen och mysa, tända min fina ljusslända och lite värmeljus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar