fredag 16 juli 2010

Mitt namn på gipset & Dyket!

Fick skriva mitt namn på Julias gips idag! Hon skulle tydligen ha det helgipsat som hon ha det nu i hela sex veckor. Jag fattade som att hon skulle få ta bort en del efter tre veckor och sedan lite allt eftersom, men så var det inte. Mamma och jag var där idag och åt glass och maränger. Sen åkte jag, Emelie, Sixten och Alicia till Dyket och badade. Julia därimot kommer inte kunna bada något mer den här sommaren. Julia verkade nöjd och glad ändå så det var ju bra!

Sixten plaskade glatt i polen och Alicia dök efter ringar på bottnen.
Det var skönt att få simma lite och svalka av sig idag! Tycker jättemycket om vatten, men tyvärr har det inte blivit så mycket badning för min del efter inflammationen i ryggen. Det går också hyfsat bra för mig att simma, men var ju ingen värsta simmare före inflammationen heller, haha om jag nu får ge betyg på mig själv. Men simma har jag tyckt om som träningsform i.a.f. Simmade ju en del förra våren på badhuset, hann med 1000m innan de stängde för sommaren sen brann bastun och då gick det inte att simma där förrän januari tror jag att det var. Efter det fortsatte jag inte, utan körde mer träning på gymmet i.st. Kanske blir det mer simmning nu framöver får jag hoppas.

Alicia köpte en cocacolaglass och vi hade det riktigt skönt. Det var behagligt varmt inte så där stekhett som det annars har varit nu på dagarna.
På hemvägen köpte vi med oss thaimat från Bommengrillen, som vi åt ute på altan uppe hos Emelies föräldrar. Mamma kom också upp och åt med oss...Emelies föräldrar hade precis på minuten kommit hem från en semester i Dalarna. Jag och mamma fick varsin jättefin Carl Larsson bricka av Helena, och mamma fick även en köplisata, el. var man säger en sån som man kan skriva upp vad man ska köpa och sen dra bort lappen, en sån med magnet som man har på kylskåpet. Haha, du kanske förstår vad jag menar? Det var en jättesöt katt på den. Tack snälla Helena för så fina presenter! Tack även Emelie och Sixten för att jag och Alicia fick ha en sån trevlig dag tillsammans med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar