torsdag 15 juli 2010

Påhälsning och gårdagens Bilbingo!

Alicia sov också här i natt. Hon och jag vaknade ungefär samtidigt av att telefonen ringde. Det var Emelie som var mer morgonpigg än vad vi var i morse.

Sen kom Emelie och Sixten förbi och fikade. Mamma och Alicia hade bakat en en lyckad Brittas Chokladkaka utan ägg som vi fikade med. Tror nog att Alicia tyckte det var roligt att träffa Sixten, hon har ju inte träffat honom förut. När Alicia var liten tyckte hon det var spännande att Emelie körde moppe och hon brukade leka att hon var Emelie som körde när hon själv sprang med dockvagnen eller cyklade på sin trehjulingen. Sixten fick ett litet sommarpresent av mig, ett par gröna byxor med bruna muddar och med vita figurer på...Trevligt att träffa dem...

Lilla charmtrollet!

Lille Sixten roade sig med att trumma på en kakburk!

Idag kom Julia hem från sjukhuset i rullstol och med gipsat ben ända upp till ljumsken. Aj, aj det var två benpipor i smalbenet som gått av. Gipset kommer hon få ta bort lite eftersom, men nu ska hon vara gipsad som hon är i ungefär tre veckor. Så i natt sover Alicia hemma. Tur att vi bor så nära varandra så det det går relativt smidigt att ordna med barnvakt och övernattning när det akut behövs...

-------------------------------------------------

Vi spelade då bilbingo för hela slanten igår, jag, Petra och Emelie E. Var med i alla spel som man kunde vara med i, men ingen vinst blev det. Vi fick i.a.f. en trevlig och mysig kväll tillsammans. Vi åt sallad, kanelbullar, drack kaffe och käkade väldigt passande Ahlgrens bilar! Trodde även den här gången som förra gången vi spelade, att vi fått tre rader och tutade därför. Men raderna skulle vara i samma fält så det var ingen vinst...Jag åkte både dit och hem med färdtjänst. Är första gången som jag åkte det och det funkade bra...

Här bjuder jag på några bilder från gårdagens bilbingo!




2 kommentarer:

  1. Kul med bilbingo! Fick en inbjudan av Emelie om jag ville följa med, tyvärr är jag ju nere i Mora =( men men kommer kanske fler tillfällen, låter ju lite spännande det där ;) Hoppas du har det bra! kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, det är riktigt roligt och spännande också faktiskt...Mysigt att kunna sitta i bilen och ha lite picknick med mat och fika! Du får följa med någon annan gång tycker jag, för fler tillfällen kommer! :) Med mig är det bra...Hoppas det går bra för dig att jobba i Mora! Ha en fortsatt bra sommar! Kram

    SvaraRadera