söndag 18 juli 2010

Lite hederligt hyfs kanske?

Igår kväll var det minsann fest hos grannen två hus bort. De spelade hög basmusik, pratade högt och väsnades. När det kom ordentliga regnskurar vid ett-tiden ungefär trodde jag att nu slutar de väl? Om de hade slutat då, hade jag inte brytt mig om deras tidigare väsnande under kvällen/natten. Fest ska man få ha, det tycker jag verkligen. Men då höjde de i.st. musiken ännu mer för att kunna höra musiken när regnet dånade, vilket resulterade i att de pratade ännu högre. Jag och mamma satt på balkongen och fikade med varma nybakta smörgåsar till klockan 01:00 ungefär. Visst det är jättekul att de har trevligt och jag kanske låter jätte gnällig men jag tycker att jag har rätt att få vara det den här gången, för när de pratade så högt att man hörde precis vad de sa hela natten och hörde ett evigt dunkande blev man rätt less tillslut...

Sista gången vi tittade på klockan var den halv tre och då låg vi i våra sängar och försökte sova. Så hallå! om ni hade varit unga och inte haft förståelse för att det faktiskt finns folk runtomkring i detta radhusområde som inte var bjudna på eran avskedsfest som det nu i efterhand fått veta att det var, så kunde man ha haft lite annan förståelse. När man vet att många av festdeltagarna är mycket över femtio + så kan man också börja undra hur moget det är att skrika till varandra och spela hög musik till minst klockan tre på morgonen (för jag vet inte när vi somnade). Generationen äldre kan verkligen hålla på att väsnas de med...

Sen kan man tycka att man faktiskt kan prata med grannar en sån gång, att man ska ha fest så länge inpå morgonen, då kan folk runtomkring vara beredd på det... Så vart tog lite hederligt hyfs vägen? När jag hade min 18-års fest förvarnade jag minsann grannarna...Då var jag bara 18 år, ni är säkert över 50 år och borde förstå bättre kan man tycka, eller?

Och du, jag nämner inga namn när du ska dricka tekila, så är det först salt, sen tikilan och slutligen citronen. Bara så du vet till nästa gång du ska partaja. Men hoppas det inte blir på hemmaplan då...

--------------------------------------

Nog om en jobbig natt nu för mig nu.
Vet att Julia har det besvärligt när hon ska sova på nätterna med ena benet helgipsat, varmt och obekvämt är det för henne.

Gjorde en kladdkaka förut så jag och mamma har precis suttit ute på balkongen, druckit te och ätit den tillsammans med vispgrädde och jordgubbar...mums! fillebabba!

Imorgon ska jag träna på gymmet, har inte tränat på två veckor så det är dags nu...På kvällen sen är vi bjudna till Petra och hennes föräldrar på grillning! Trevligt, trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar