måndag 26 juli 2010

På skakiga ben!

Det regniga, gråa och kalla vädret fortsätter idag med. Tränade på gymmet, körde 1h crosstrain och några andra maskiner. Idag kände jag att benen skakade efter att jag klev av crosstrainen, vilket är lite obehagligt när man sen ska gå. Men jag försökte att slappna av i benen så gott jag kunde och då efter en stund kändes det lite bättre. När det blir så att benen känns skakiga efter att jag kört hårt, kan det kännas obehagligt och ostabilt att gå, då kan det lätt bli att jag spänner musklerna för att jag tror att jag kommer att ramla annars (är väl kanske en slags biologisk försvarsmekanism som sätter in). Det resulterar i.a.f. i att det känns mycket värre. Nu har jag lärt mig att jag ska försöka slappna av i.st., inte bli rädd och intala mig själv att det går bra. Jag har kan nu för det mesta känna igen kroppens egna "dumma" signaler (som skakiga ben och muskler som krampar) och dessutom kunna göra något åt dem så de inte ska förvärras. Så var det inte förut, men jag har helt enkelt fått lära känna mig själv och mina signaler på nytt igen.

Hade sett framemot en het bastu efter träningspasset, men den var tyvärr inte på. De stänger väl av den, så här mitt i sommaren kan jag tro. Men idag känns det dock som en ruggig höstdag och därför hade lite värme inte varit fel...

Läsa, tända ljus och dricka te har annars eftermiddagen och kvällen bjudit på. En tidig middag idag gör att en saffranspannkaka snart ska avnjutas! Med en härlig saffransdoft som srider sig inne nu, känns det mer som höst eller vinter, än mitten av sommaren! När jag tittar ut är det ju heller inte precis något sommarväder...Kan ju kännas lite mysigt att få tända ljus och vira in sig i en filt, men jag vill att sommaren ska komma tillbaka nu, höst och vinter hinner vi med ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar